tiistai 3. joulukuuta 2013

Raskausviikko 32

Eilen oli kontrolliultra kk tauon jälkeen ja taas jostain syystä aamulla jännitti :) En tiedä, et miks mut joka kerta ennen ultraa mua rupee jännittää ihan sikana. Kai sitä aina miettii et onhan pikkusilla kaikki hyvin tai mites omat paikat, kai ne on vielä kiinni... Jotain tuohon suuntaan arvelisin ;)

Mutta kaikki oli oikein hyvin! Speedy ja Gonzales kasvavat kauniisti -1 painokäyrällä, mutta omaavat lääkärin mukaan TOSI pitkät jalat :) molemmilla oli reisiluun pituus ~5,5cm. Tiedä sit et mikä on "normi" pituus. Onko muilla tietoa?
Pojalla (A) painoa oli kertynyt ~1400g ja tytöllä (B) ~1500g. Neiti (ainakin näillänäkymin) on siis hieman isompi, mutta on ollut nyt koko ajan.
Mitenköhän toi vaikuttaa synnytykseen, että A on pienempi kuin B?

Kohdunkaulaa ei tällä kertaa ultrattu, mutta lääkäri kokeili sitä ja merkitsi äippäkorttiin kiinteä 1,5cm.
Jessus, viimeksi se oli 3cm ( ultralla 4,7cm). Mä tietty asiasta vähän " pelästyin", mutta kuulemma ihan normaali pituus ja tärkeintä on et on kiinteä. Vähän mä kuitenkin taidan ottaa rennommin tästä eteenpäin eli sohvailua tiedossa. ;)

Nyt saatiin sit seuraava aika 2vkon päähän ja ennen ultraa pitää mennä käyrille. Hui, jotain uutta :) ja sehän tarkoittaa, että se synnytys oikeesti lähenee. 
Myös neuvolat on 2vkon välein, joten joka viikko pääsee kontrolloitavaksi. :)

Sit vähän mum to be:n hellintää....
Ultran jälkeen suunnistin kynsihuoltoon. Laitettiin tosi tosi tosi lyhyet kynnet, ku luettiin iltasanomista(?) se juttu rakennekynsistä ja synnytyksestä. Ku ei sitä koskaan tiiä....tosin varasin seuraavan huollon uuden vuoden aatonaatolle eli kyl mä sinne viel meen ja sit voiki pikkuset tulla ;) 

         Siinä on mun joulukynnet *jeij*

Tänään sit pääsin nauttimaan spa jalkahoidosta, jonka Markus oli ostanut mulle "muuten vaan" ;) ihanaa se oli kuin mikä! Kiitos rakas. Nyt on taas emännän jalat tiptop.


Jalkahoito on kyllä jotain niin ihanaa, varsinkin se hieronta *syvääkin syvempi huokaus*. Koskakohan sitä seuraavan kerran kerkee? :)

Rentouttavan hetken jälkeen olikin "pakko" lähteä käymään Jumbossa, kun olin luvannu mun työpaikan tytöille leipoa ja aamulla olinkin väkertänyt tiramisumarenkikakun (harjoittelin perjantaita varten --> prejoulu). Samalla sit käväsin Tiimarissa, jossa olikin kivasti -50% joten mukaan lähti jouluvaloa, prejoululahjaa, muutama kori pikkusten rasvoille jne ja ristiäiskutsukortti tarvikkeita. Jos vaikka niitä pikku hiljaa miettis ja pohtis. 
Ja koska Jumbossa kaikki on niin lähellä, niin pikapyrähdykset H&M:ään ja Lindexiin tuotti myös tulosta..H&M:stä löysin pikkusille valkoiset pikku hatut nallenkorvilla ja Lindex:ltä lapaset keväälle. Kävin vielä Prismassa katsomassa kivaa keittiövaakaa, tosin huonolla menestyksellä. Mutta "kynttilälautanen" löytyi. Hups! ;)


Nyt mä rupeen huutelee Nukkumasaa, jos se vaikka tekis poikkeuksen ja tulis kylään ennen klo 01:00...
Ihme tällai "mua ei vaan nukuta"-kausi menossa. Mut tää kuulemma kans on normaalia loppuraskaudessa??

-Karoliina- 



2 kommenttia:

  1. Aika jännä, että ei ultrannut alakautta. Mun käsityksen mukaan toi kädellä kokeileminen ei kuitenkaan ole läheskään yhtä tarkkaa puuhaa. Kuitenkin pääasia, että on kiinteä. :) Mulla on jo noin kymmenen viikkoa sitten lähtenyt pehmentymään.

    Voi ääh sulla on toi ärsyttävä sanavahvistus päällä näissä kommenteissa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt ei enää oo :P
      Ja mä kans vähän ihmettelin, mut se oli joku osaston ylilääkäri, niin kai se ossoo hommansa :)

      Poista