lauantai 21. joulukuuta 2013

34+0 BOOOM!!!

Jösses, raskausviikko 35 pyörähti käyntiin....Ou mai! Enää muutama vko niin kaverit on täysiaikaisia.

Nyt onkin hyvä palata viikkoja taakse päin, kun kaksosraskaus selvisi...Eli pieni tilitys tulossa :D

"onnea, noh sul ei sit olekaan täyspitkä raskaus" "kaksosraskaus on kuule niiiiin riskiraskaus" "ne sit varmaan syntyy jo 30vkolla".

Jep, no mul on ollu TOSI riskiraskaus olokin :P ja oho, me ollaan jo tosi pitkällä.
Mun mielestä parin viikon päästä noi voi jo tullakin sulostuttamaan meidän elämää.

Riskithän "väheni" heti kun tiedettiin et tyypeillä oli kaikki omaa. "Sulla on turvallisin riskiraskaus" sano ultrassa erikoislääkärikin. Mut sellaiset puolitutut ties paremmin...."sä varmasti joudut vuodelepoon" "pahoinvointi on sit kaksosraskaudessa ihan jäätävää".
Jep, mulla ei ole ollut päivääkään tän raskauden aikana pahoinvointia, mun arvot on ollu neuvolas tosi hyvät (no nyt se hB on laskenu) ja ihmiset on sanonu et oon freeshin näköinen/pirteä/oma itseni. Vuodelepoa ei oo otettu ees puheeks lääkäreiden kanssa, tosin jäinhän mä saikulle suht aikaisin (mut moni joutuu jäämään paljon aikaisemminkin). 

Onneksi ympärillä on ollut myös ne ihmiset jotka on olleet vilpittömästi onnellisia meidän puolesta ja toivoneet vain parasta (suurin osa on jopa huolehtinut musta ja mun liiallisesta touhottamisesta). Mulla on mennyt siis erihyvin - en valita ja nostan hattua jokaiselle joka on joutunut vuodelevossa olemaan ja varsinkin niille joiden pikkutyypit on syntyneet pienillä viikoilla ja ovat taistelleet elämästä. Siellä on niitä vahvoja vanhempia!!

Seuraavaksi alkaa sit varmaan lisääntyy ne kaksosten kanssa on tuplaten rankempaa, voi te ette nuku varmaan ollenkaan, onneks meille tuli vaan yks jne kommentit....PUUUUH!!!!

Ja onhan näitä "vaivoja" tullu mullekin...

*turvotusta sormissa ja nilkoissa :(
*yöunien vähyys (mä en osaa enää nukkuu)
*ihme ihokipu/ihonpolte ylävatsassa pienellä alueella (sellai kosketusarkuus)?? 
*liitoskivut (ne on kyl nyt loppunu, onneks!)
*harkkasupistukset, kun on liikkeellä vähän enemmän ( mut ne ei onneks oo tonne alas saanu aikaiseksi mitään vakavaa)

Eli kyllä mä kai aika helpolla oon päässy tässä riskiraskaudessa. Mutta vielä on aikaa eli ei nuolaista ennen kuin tipahtaa :D

-Karoliina-

P.S. Oiskohan sellai masupostaus seuraavaks kiva? Vai jotain muuta?


Raskausviikko 15

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti