lauantai 14. joulukuuta 2013

Neuvola kuulumiset

Tänään päästiin taas uudelle raskausviikolla eli 33+0 on jo "lusittu". Musta tuntuu, et tää aika ihan oikeesti vaan suhahtaa ohi... Noh, ehkä nyt alkaa sit se odottavan aika on pitkä-jakso :)
Tai sit ei...Koska mukavasti noi joulunpyhät tätä loppu vuotta vauhdittaa. Suurin osa lahjoista on ostettu eli ens vko menee pakatessa niitä ja luomalla itselle sitä joulu fiilistä. Vähän toi lumettomuus mun mielestä kyl tätä asiaa pilaa, mutta ehkäpä se tästä.

Eilen käytiin kuitenkin neuvolassa ja meillä oli samalla perheen voimavara keskustelu. Meidän neuvolatäti on aivan ihana (ja hänellä on kotona 15-vuotiaat kaksospojat) ja mun mielestä on aina tosi kiva neuvolaan mennä. Markus on ollu mukana melkein kaikilla kerroilla ja on kiva, että meidän neuvolassa isä otetaan joka kerta myös huomioon jollain tavalla... Nyt juteltiin M:n töistä jne...

Tässä perheen voimavara keskustelussa tultiin sit lopputulokseen, että meillä on erittäin hyvät avaimet lasten tuloon, perheenä olemiseen ja meidän tukiverkko on varmasti toimiva. Eli kaikki jees :)
Niin joo ja mä tein jonku masennus kyselyn.... En oo masentunut :D

Speedyn & Gonzalesin sydänäänet löyty tosi helposti ja neuvolatädin mukaan poitsu on laskeutunut jo tosi alas. Pää on jo kuulemma melkeinpä lähtökuopissa. Huiiiii, sehän oikeesti tarkottaa et synnytys lähenee. Siitäkin juteltiin, mutta mä en oikeen osaa asiaa viel sen enempää miettiä/pohtia... Katsotaan sit jouluhärdellin jälkeen et alkaako asia pyörii enemmän mielessä (sit varmaan oikeesti se sairaalakassikin pitää pakkaa).
Imettämisestä puhuttiin muutama sana, mutta ei hirveen paljoo, koska sanoin et toivon pystyväni täysimettämään, mutta I go with the flow. Katsellaan sit ku tyypit syntyy ja nähdään miten käy. En mä oikeen siihenkään asiaan viel voi vaikuttaa.....

Tässä kuitenkin "neuvolafaktat" suluissa viime kerta.

13.12.13 32+6 (19.11.13 29+3)

Verenpaine 122/79 (127/74)
Hb    118  (117)
Paino 90.9kg (+1280/vko, raskauden alusta tullu +16kg) tää mulla vähä särähti ku yleensä on tullu vaan se +500-600g per vko, mut ei mua toruttu....nyt oli ekaa kertaa vasta vähän turvotustaki sormissa.
Sf-mitta 31,5 (29,5) nyt se oli "tippunut" mun omalta käyrältä, mut johtunee siitä et A on laskeutunu.
Molemmat RT ja liikkeet sekä sykkeen hyvät.

Vähän taidan nyt taas miettii, et paljon sitä vettä pitikään juoda per pv ja mitäs kaikkea tuleekaan päivän aikana syötyä.... Tää joulun aika on vaan niin petollista!! :) jouluruoat on viel niin suolaisia. Nooooh, vettä vaan enemmän ;) 
Ja toivotaan, ettei tuu joulusuklaita liikaa lahjaksi... Outoahan on, että mä en yleensä ees syö suklaata, mut nyt raskaana (varsinkin puolenvälin jälkeen) suklaa on ollu mun yks mieliherkuista. Loppuiskohan tää hulluus synnytykseen?? ;)

Maanantaina sit ultra (ja käyrät) ja seuraava neuvola on uuden vuoden aattona :) Sit naureskeltiin, et siitä seuraava kerta saattaakin olla jo meillä kotona. 
Rv 36 pitäs viel jossain verikokeissakin käydä, noita vasta-aineita kattelemas. Ihanaa olla O negatiivinen. Sehän onki just se vuodenvaihde viikko. No enköhän mä viel sen kerkee ;)

Tossa viel todistusaineistoa mun (turhasta) herkuttelusta, mutta huom ei suklaata!



2 kommenttia:

  1. Mie olen kateellinen tosta sun sf-mitasta! Mulla oli samoilla viikoilla 38,5cm ja samoiten A-vauva oli jo laskeutunut. Silloin ei kyllä henki meinannu kulkea. :D Viimeksikin oli 42cm, vaikka molemmat laskeutuneet. Saa nähdä mitä seuraavassa neuvolassa, kun nyt molemmat ihan alhaalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Soot niin iso <3 mutta tyypeillä on siis tilaa kasvaa, musta ku tuntuu et noil on liian vähän tilaa :) tai ainakin mun kylkiluut on TOSI kovilla :D

      Poista